Instellen afwezigheids-assistent


1. Klik op het tabblad Bestand (in Outlook)

2. Klik op Automatische antwoorden.

3. Selecteer Automatische antwoorden verzenden.

4. Schakel desgewenst het selectievakje Alleen tijdens dit tijdsbereik verzenden in om op te geven wanneer uw antwoorden bij afwezigheid actief zijn. Als u geen begin- en eindtijd instelt, worden automatische antwoorden verzonden totdat u het selectievakje Geen automatische antwoorden verzenden inschakelt.

5. Typ op het tabblad Binnen mijn organisatie het antwoord dat u aan teamgenoten of collega's wilt verzenden wanneer u afwezig bent.

6. Schakel op het tabblad Buiten mijn organisatie het selectievakje Berichten van personen buiten mijn organisatie automatisch beantwoorden in en typ het antwoord dat u wilt verzenden terwijl u niet aanwezig bent. Selecteer of u antwoorden wilt verzenden aan Alleen mijn contactpersonen of aan Iedereen buiten mijn organisatie die u berichten stuurt.

Geachte lezer, Hartelijk dank voor uw e-mail.


Op dit moment ben ik afwezig.

Vanaf ………………………………….. ben ik weer aanwezig en zal daarna uw e-mail beantwoorden. Voor dringende zaken kunt u contact opnemen met onze receptie / secretariaat via 033-246 04 47, waarna u wordt doorverwezen naar de juiste persoon.

Met vriendelijke groet,

20 keer bekeken